شاید تا به حال کسی از این جنبه به کیفیت آثار چاپی دقت و توجه نکرده باشد، اما با توجه به تجربیات بیش از 20 سال و سروکله زدن از یک طرف با کارفرمایان و از طرف دیگر با چاپخانههای متعدد و دیدن ضایعات بیشمار در مجموعه های مختلف که از دید کارفرمایان، باطله محسوب نمیشوند، به این واقعیت رسیدهام که عامل اصلی درجا زدن کیفیت چاپ، کارفرمایان هستند.
توجه کنید وارد چاپخانهای میشوید که مشغول چاپ لیبل یک محصول در تیراژ میلیونی است و متوجه میشوید که چاپ آن اشکالات فراوان دارد. به چاپخانه دار اطلاع میدهید. پاسخی که میشنوید این است: